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  4. FAQ: About receipts

ReceiptsFAQ

Q Where can I get a receipt?

The method for issuing a receipt will vary depending on the payment method used for your ticket.

Learn more

Q How can I display the receipt on the website?

クレジットカード/コンビニでお支払いの場合のみ、ホームページから領収書表示サービスをご利用いただけます
予約照会画面にて必要な情報を入力し、予約詳細画面へお進みください。「領収書表示」ボタンより印刷してください

If you pay by credit card, you can use the receipt display service on our website.
Please enter the necessary information on the reservation inquiry screen and proceed to the reservation details screen. Please print it by clicking the "Display receipt" button.

For customers before boarding, please click here (reservation inquiry)

If you have already booked a reservation or all flights in your reservation have been canceled, please check your reservation from the boarding history (past reservations) inquiry.

For passengers who have already boarded, please click here (check boarding history)

* Although this is no different from a traditional receipt in that it certifies the receipt contents, as it is an electronic document, please check in advance whether the printed document can be used for expense settlement, etc.

*If you have already boarded the flight, you can view it on the website as long as it is within one year of boarding.

Q I pay by credit card, where can I get a receipt?

You can use the receipt display service on our website.
Please enter the necessary information on the reservation inquiry screen and proceed to the reservation details screen. Please print it by clicking the "Display receipt" button.

For customers before boarding, please click here (reservation inquiry)

For passengers who have already boarded, please click here (check boarding history)

*If you have already boarded the flight, you can view it on the website as long as it is within one year of boarding.

If you pay by credit card, you can also use the receipt display service at the airport's self-service check-in machines. A receipt selection screen will be displayed at the end, so please press the "Print" button. If you have multiple flight reservations, you can issue a receipt at the last check-in.

FDAの手書き領収書をご希望の場合は、空港カウンターまたはFDAコールセンターのナビダイヤル「2番」にて承ります

【FDAコールセンター】
0570-55-0489(営業時間7:00~20:00 年中無休)

※IP電話または海外/国際電話などの場合は、050-3852-1669をご利用ください

Q コンビニで支払いをした場合、領収書はどこで発行できますか?

コンビニで受け取られた「受領書」を領収書としてご利用ください
なお、受領書と領収書の差し替えが必要な場合は、空港カウンターまたはFDAコールセンターのナビダイヤル「2番」にて承ります。その際に、コンビニで受け取られた「受領書」が必要となります

【FDAコールセンター】
0570-55-0489(営業時間7:00~20:00 年中無休)

※IP電話または海外/国際電話などの場合は、050-3852-1669をご利用ください

ホームページから領収書表示サービスもご利用いただけます
予約照会画面にて必要な情報を入力し、予約詳細画面へお進みください。「領収書表示」ボタンより印刷してください

搭乗前のお客さまはこちら(予約照会)

搭乗済みのお客さまはこちら(搭乗履歴照会)

※ご搭乗済みの場合は、ご搭乗後1年以内であれば、ホームページから表示可能です

Q コンビニで受け取った受領書をなくしてしまいました。領収書は再発行できますか?

コンビニでお支払いの場合、店舗でお受け取りいただきました「受領書」が領収書となります
当社に手書き領収書の発行をご依頼いただきましても、二重発行となるためお受けできません
なお、ホームページの領収書表示サービスはご利用いただけます

Q 旅行代理店で支払いをした場合、領収書はどこで発行できますか?

FDAでは発行できませんので、ご購入された店舗に問い合わせください

Q FDAの手書き領収書をもらうことはできますか?

空港カウンターまたはFDAコールセンターのナビダイヤル「2番」にて承ります
なお、コンビニでご購入いただいた場合は、コンビニで受け取られた「受領書」が必要となります
旅行代理店でご購入いただいた場合は、ご購入された店舗に問い合わせください

【FDAコールセンター】
0570-55-0489(営業時間7:00~20:00 年中無休)

※IP電話または海外/国際電話などの場合は、050-3852-1669をご利用ください

Q I canceled my reservation. Can I get a receipt for the cancellation fee?

クレジットカード/コンビニでお支払いの場合のみ、ホームページから領収書表示サービスをご利用いただけます
予約照会画面にて必要な情報を入力し、予約詳細画面へお進みください。「領収書表示」ボタンより印刷してください

If you pay by credit card, you can use the receipt display service on our website.
Please enter the necessary information on the reservation inquiry screen and proceed to the reservation details screen. Please print it by clicking the "Display receipt" button.

For customers before boarding, please click here (reservation inquiry)

If you have already boarded the flight, please check your reservation by checking your boarding history (past reservations).

For passengers who have already boarded, please click here (check boarding history)

* Although this is no different from a traditional receipt in that it certifies the receipt contents, as it is an electronic document, please check in advance whether the printed document can be used for expense settlement, etc.

*If you have already boarded the flight, you can view it on the website as long as it is within one year of boarding.

手書きの領収書をご希望の場合は、空港カウンターまたはFDAコールセンターのナビダイヤル「2番」にて承ります
なお、旅行代理店でご購入いただいた場合は、ご購入された店舗に問い合わせください

【FDAコールセンター】
0570-55-0489(営業時間7:00~20:00 年中無休)

※IP電話または海外/国際電話などの場合は、050-3852-1669をご利用ください