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Notices and Information
Due to the renewal of FDA Membership, we were accepting membership information transfer procedures until February 28, 2023.
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Frequently Asked Questions

Delays/Cancellations/Diversions

The flight I'm scheduled to take is likely to be affected by the typhoon/heavy snow. When will the flight be cancelled?

天気の状況を見ながらの判断となるため、いつまでに決定というご案内はできかねます。最新の運航状況については、FDAホームページまたはFDAコールセンターのナビダイヤル「1番」にお問い合わせください
最新の運航状況はこちら

As the decision will be made based on weather conditions, we cannot give you a timetable for when the decision will be made. For the latest flight status, please check the FDA website.
Click here for the latest flight status

【FDAコールセンター】
0570-55-0489(営業時間7:00~20:00 年中無休)

IP電話または海外/国際電話などの場合は、050-3852-1669をご利用ください

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Due to bad weather such as a typhoon/heavy snow, the flight I am scheduled to board has not yet been canceled, but can I change or cancel my flight early?

台風/大雪などのため運航に影響が見込まれる場合、欠航が決定する前に、欠航に準じた航空券の特別扱い(無手数料での便変更や取消)を承れる場合がございます。対象便については、FDAホームページまたはFDAコールセンターのナビダイヤル「4番」にお問い合わせください
運航に関する重要なお知らせはこちら

If a typhoon, heavy snow, etc. is expected to affect operations, we may be able to offer special treatment for tickets equivalent to cancellations (change or cancel your flight without charge) before the cancellation is confirmed. Please check the FDA website for details of applicable flights.
Important information regarding flight operations can be found here

【FDAコールセンター】
0570-55-0489(営業時間7:00~20:00 年中無休)

IP電話または海外/国際電話などの場合は、050-3852-1669をご利用ください

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If the flight I'm scheduled to board is delayed/cancelled, will you contact me?

ご予約時に入力いただいたメールアドレスに遅延/欠航等の運航に関するお知らせをメール送信させていただきます。また、FDAコールセンターよりお電話にてお知らせすることもございますが、いずれも当日の状況により実施できない場合がございますので、あらかじめご了承ください
最新の運航状況は、FDAホームページまたはFDAコールセンターのナビダイヤル「1番」にご確認ください

We will send flight delay/cancellation notifications via email to the email address you entered when making your reservation.

運航状況はこちら

【FDAコールセンター】
0570-55-0489(営業時間7:00~20:00 年中無休)

IP電話または海外/国際電話などの場合は、050-3852-1669をご利用ください

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Where can I get a cancellation/delay/divertment certificate?

We apologize for any inconvenience caused.

Certificates for cancelled flights, flights delayed by 15 minutes or more, and flights diverted can be issued on the FDA website.

Search for cancelled/delayed/diverted flights here
ホームページ上で証明書を発行できない場合は、空港カウンターまたはFDAコールセンターのナビダイヤル「2番」にて承ります

【FDAコールセンター】
0570-55-0489(営業時間7:00~20:00 年中無休)

IP電話または海外/国際電話などの場合は、050-3852-1669をご利用ください

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If the flight I was scheduled to board has been canceled, will I be transferred to another airline's flight or ground transportation, including the Shinkansen?

ご迷惑をお掛けし申し訳ありません

<欠航理由が台風や天候不良などの不可抗力の場合>
全額払い戻しまたはご搭乗予定日の翌日より起算して30日以内の同一区間同一方向のFDA便への変更をFDAホームページや空港カウンター、FDAコールセンターのナビダイヤル「4番」にて承ります。他社便や新幹線などへの振り替えはできかねます。なお、個人包括旅行割引運賃、団体運賃をご利用のお客様は、ご購入の旅行代理店へご連絡ください

ホームページでのお手続きはこちら
操作方法はこちら

<欠航理由が機材整備など弊社都合の場合>
全額払い戻しまたはご搭乗予定日の翌日より起算して30日以内の同一区間同一方向のFDA便への変更のほか、他社便や新幹線などの定期交通機関への振り替えを承ります。なお、弊社で負担できる金額に上限がございますので、恐れ入りますが空港カウンターまたはFDAコールセンターのナビダイヤル「4番」にてご確認をお願いいたします。なお、個人包括旅行割引運賃、団体運賃をご利用のお客様は、ご購入の旅行代理店へご連絡ください

We apologize for any inconvenience caused.

<If the reason for cancellation is force majeure such as a typhoon or bad weather>
You can get a full refund or change to another FDA flight in the same direction within 30 days from the day after the scheduled boarding date on the FDA website or at the airport counter. You cannot change to other airlines' flights or Shinkansen trains. If you are using an individual inclusive travel discount fare or group fare, please contact the travel agency where you made the purchase.

Click here for the procedure on the website
Click here for operation instructions

<If the reason for the cancellation is due to aircraft maintenance or other reasons attributable to our company>
We will accept full refunds, changes to FDA flights in the same direction and in the same section within 30 days from the day after the scheduled boarding date, or transfers to other airlines' flights or regular transportation such as the Shinkansen. Please note that there is a limit to the amount we can cover, so please check at the airport counter. If you are using an individual inclusive travel discount fare or group fare, please contact the travel agency where you made the purchase.

【FDAコールセンター】
0570-55-0489(営業時間7:00~20:00 年中無休)

IP電話または海外/国際電話などの場合は、050-3852-1669をご利用ください

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I would like to make a reservation for a cancelled flight, but the counters are extremely crowded. Is there any other way to make the reservation?

ご迷惑をお掛けし申し訳ありません

欠航便のお手続きは、FDAホームページや空港カウンター、FDAコールセンターのナビダイヤル「4番」にて承ります。また、ご搭乗予定日の翌日以降でも対応いたします
個人包括旅行割引運賃、団体運賃をご利用のお客様は、ご購入の旅行代理店へご連絡ください

ホームページでのお手続きはこちら
操作方法はこちら

We apologize for any inconvenience caused.

You can cancel your flight on the FDA website or at the airport counter. We can also process your cancellation from the day after your scheduled flight departure date.
If you are using an individual inclusive travel discount fare or group fare, please contact the travel agency where you made the purchase.

Click here for the procedure on the website
Click here for operation instructions

【FDAコールセンター】
0570-55-0489(営業時間7:00~20:00 年中無休)

IP電話または海外/国際電話などの場合は、050-3852-1669をご利用ください

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欠航便の手続きをしたいのですが、コールセンターに全然繋がりません。他に手続き方法はありませんか?

ご迷惑をお掛けし申し訳ありません
欠航便のお手続きは、コールセンターのほか、FDAホームページまたは空港カウンターでも承ります。また、欠航の翌日以降でも対応しております

ホームページでのお手続きはこちら
操作方法はこちら
各空港カウンターの営業時間はこちら

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My flight is "under weather investigation", what does this mean?

I'm sorry for causing you concern.

Flights that are "under weather investigation" will be subject to the possibility of being affected by weather conditions, so we will check the latest weather conditions and decide whether to operate the flight or not. Depending on the results of the weather investigation, the flight may be canceled or delayed.

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子どもが「キッズドリームサポート(お子様一人旅)」で搭乗予定の便が、目的地変更や引き返しの可能性があると案内がありました。他空港に着陸してしまった場合の対応はどうなりますか?

引き返しや他空港へ着陸した場合もお出迎人がいらっしゃる場合のみ、キッズドリームサポート(お子様一人旅)での運送をお引き受けいたします。お出迎人がいらっしゃらない場合は、お引き受けをいたしかねます

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If my flight is terminated due to landing at an airport other than my intended destination, will FDA cover my transportation costs to my original destination?

ご迷惑をお掛けし申し訳ありません

着陸した空港から本来の目的地空港までの定期交通機関交通費は、FDAが負担いたします
なお、FDAで負担できる金額に上限がございます。恐れ入りますが、空港カウンターまたはFDAコールセンターのナビダイヤル「4番」にてご確認をお願いいたします

We apologize for any inconvenience caused.

FDA will cover the cost of regular transportation from the airport where the cargo landed to the original destination airport.
Please note that there is a limit to the amount that the FDA can cover.

【FDAコールセンター】
0570-55-0489(営業時間7:00~20:00 年中無休)

IP電話または海外/国際電話などの場合は、050-3852-1669をご利用ください

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My flight has returned to the departure airport. What will happen to my ticket?

ご迷惑をお掛けし申し訳ありません

引き返しとなった便の航空券については、全額払い戻しまたはご搭乗予定日の翌日より起算して30日以内の同一区間同一方向のFDA便への変更を承ります

<引き返し理由が弊社都合(機材整備など)の場合>
他社便や新幹線などの定期交通機関への振り替えも承ります。FDAで負担できる金額に上限がございますので、恐れ入りますが空港カウンターまたはFDAコールセンターのナビダイヤル「4番」にてご確認をお願いいたします
なお、個人包括旅行割引運賃、団体運賃をご利用のお客様は、ご購入の旅行代理店で承ります

We apologize for any inconvenience caused.

For tickets for flights that have been returned, we will offer a full refund or change to an FDA flight on the same route and in the same direction within 30 days from the day after the scheduled boarding date.

<If the reason for the return is due to our company's circumstances (equipment maintenance, etc.)>
We can also accommodate your request to transfer you to other airlines' flights or regular public transport such as the Shinkansen. There is a limit to the amount that FDA can cover, so please check with the airport counter.
For customers using individual inclusive travel discount fares and group fares, please contact the travel agency where you purchased the ticket.

【FDAコールセンター】
0570-55-0489(営業時間7:00~20:00 年中無休)

IP電話または海外/国際電話などの場合は、050-3852-1669をご利用ください

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My outbound flight has been cancelled. Can I change or get a refund for my return flight along with my outbound flight?

We apologize for any inconvenience caused.

If your outbound flight is cancelled, we will offer a full refund or change your return flight to an FDA flight on the same route and in the same direction within 30 days of the day following your scheduled boarding date (this also applies if your return flight is cancelled).
Please note that even if the reason for the cancellation of the outbound flight is due to our circumstances, we cannot change the return flight to another airline's flight or bullet train. You will need to make your own arrangements and bear the costs.

If the reservation numbers for your outbound and return flights are different, you will not be able to process your request on the FDA website.

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If I am unable to make my connecting flight due to a delay or change of destination, can I get an alternative flight?

<If you are unable to connect to the FDA flight>
We will provide a full refund or change your flight to another FDA flight within 30 days from the day after your scheduled flight date.

<If you are unable to transfer to another airline's flight or other scheduled transportation>
Please bring the FDA issued delay certificate or destination change certificate and complete the procedure at the connecting transportation facility.

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What should I do if I am unable to board an FDA flight due to a delay/cancellation/suspension of regular transportation (train/bus/ship, etc.) other than an FDA flight?

FDA便に搭乗するために、利用を予定していた定期交通機関にて発行された遅延/欠航/運休の証明書をFDAカウンターへご提出ください。または、FDAコールセンターへFAXいただければ、FDA便については航空券の特別扱い(手数料なしで、ご予約便出発日の翌日より起算して30日以内の同一区間・同一方向のFDA便への変更または取消)を承ります。FDAコールセンターのナビダイヤル「4番」にお問い合わせください。申請も可能です

なお、個人包括旅行割引運賃、団体運賃をご利用のお客様は、ご購入の旅行代理店で承ります

In order to board an FDA flight, please present a delay/cancellation/suspension certificate issued by the scheduled transportation company you had planned to use to the FDA counter. Applications can also be made.

For customers using individual inclusive travel discount fares and group fares, please contact the travel agency where you purchased the ticket.

【FDAコールセンター】
0570-55-0489(営業時間7:00~20:00 年中無休)

IP電話または海外/国際電話などの場合は、050-3852-1669をご利用ください

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According to the weather forecast, the weather was clearly not good and operations were likely to be affected, but the decision to cancel the flight was not made until just before departure. Why couldn't the decision be made earlier?

We apologize for any inconvenience caused.

Runway conditions and wind direction can affect flight operations, so general weather forecasts do not always match the decision on whether or not to operate. In addition, we make every effort to operate as much as possible while checking the latest weather conditions, so cancellations may be decided just before the departure time.

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My flight was cancelled due to bad weather, but all other airlines' flights are operating. Why is there such a discrepancy?

We apologize for any inconvenience caused.

Even under the same weather conditions, landing conditions vary depending on the aircraft type, so FDA flights may not be able to operate even if other airlines' flights are able to operate.

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If I incur any out-of-pocket expenses or losses other than travel expenses due to a flight delay/cancellation, will FDA compensate me?

We apologize for any inconvenience caused.

Unfortunately, even if the delay/cancellation is due to our reasons, we cannot compensate for any expenses or losses incurred by the customer other than regular transportation costs.

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遅延/欠航により、便を振り替えたため、診断書の有効期限を超過してしまいました。元の診断書のままで振替便に搭乗することはできますか?

ご迷惑をお掛けし申し訳ありません

ご提出いただく診断書は、実際の搭乗便に対して有効である必要がございます。恐れ入りますが、診断書の再取得をお願いいたします

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